Prozessmanagement
(wird noch von Prof. Lenz geliefert)
Projekte:
Im Rahmen des Projekts wird erforscht, wie die Intention einer elektronisch getätigten Interaktion explizit gemacht werden kann, ohne damit den Dokumentationsaufwand substantiell zu erhöhen. Gelingt dies, können aus den getätigten Sprechakten Inferenzen abgeleitet werden, z.B. um an die Erfüllung von Versprechen zu erinnern, Fehler zu vermeiden und fallspezifisch bekannte Kommunikationsmuster zu unterstützen.
Kontaktpersonen:
- Richard Lenz
Beteiligte Wissenschaftler:
- Richard Lenz
- Johannes Tenschert
Publikationen:
- Tenschert J., Lenz R.:
Towards Speech-Act-Based Adaptive Case Management
EDOCW (Vienna, 5. September 2016 - 9. September 2016)
In: Proc. 20th Int. Enterprise Distributed Object Computing Workshop 2016
DOI: 10.1109/EDOCW.2016.7584393
URL: https://www6.cs.fau.de/publications/public/2016/edocw2016_tenschert.pdf
BibTeX: Download - Neumann C., Wahl AM., Lenz R., Schwab P.:
alpha-Adaptive: Evolutionary Workflow Metadata in Distributed Document-Oriented Process Management
ProHealth'11 (Clermont-Ferrand, FR)
In: Proc of the 4th Int'l Workshop on Process-oriented Information Systems in Healthcare (ProHealth'11) in conjunction with the 9th Int'l Conf on Business Process Management (BPM'11) 2011
URL: http://www6.informatik.uni-erlangen.de/publications/public/2011/prohealth2011_neumann.pdf
BibTeX: Download - Neumann C., Lenz R.:
Distributed Ad Hoc Cooperation in Healthcare
BPM 2012 Joint Workshop, ProHealth 2012/KR4HC 2012 Tallinn, Estonia, September 2012 (Tallinn, 3. September 2012 - 3. September 2012)
In: Process Support and Knowledge Representation in Healthcare, Berlin Heidelberg: 2013
DOI: 10.1007/978-3-642-36438-9_8
BibTeX: Download - Neumann C., Lenz R.:
The Alpha-Flow Approach to Inter-Institutional Process Support in Healthcare
In: International Journal of Knowledge-Based Organizations 2 (2012), S. 52-68
ISSN: 2155-6393
BibTeX: Download - Tenschert J., Rehse JR., Fettke P., Lenz R.:
Speech Acts in Actual Processes: Evaluation of Interfaces and Triggers in ITIL
10th Workshop on Social and Human Aspects of Business Process Management (Barcelona, 10. September 2017 - 14. September 2017)
In: Proceedings of the 10th Workshop on Social and Human Aspects of Business Process Management 2017
DOI: 10.1007/978-3-319-74030-0_26
BibTeX: Download - Tenschert J., Rehse JR., Fettke P., Lenz R.:
Speech Acts in Actual Processes: Evaluation of Interfaces and Triggers in ITIL
DOI: 10.1007/978-3-319-74030-0_26
BibTeX: Download - Tenschert J., Michelson G., Lenz R.:
Towards Speech-Act-Based Compliance
CBI 2016 (Paris, 29. August 2016 - 1. September 2016)
In: Proc. 18th Conf. on Business Informatics 2016
DOI: 10.1109/CBI.2016.13
URL: https://www6.cs.fau.de/publications/public/2016/cbi2016_tenschert.pdf
BibTeX: Download - Tenschert J., Lenz R.:
Agora-Speech-Act-Based Adaptive Case Management.
In: BPM (Demos) 2016
BibTeX: Download - Tenschert J., Lenz R.:
Supporting Knowledge Work by Speech-Act Based Templates for Micro Processes
AdaptiveCM 2015 – 4th International Workshop on Adaptive Case Management and other non-workflow approaches to BPM (Innsbruck, 31. August 2015 - 31. August 2015)
In: Manfred Reichert Hajo A. Reijers (Hrsg.): Business Process Management Workshops, Schweiz: 2016
DOI: 10.1007/978-3-319-42887-1_7
URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-42887-1_7
BibTeX: Download - Tenschert J., Lenz R.:
Evaluation of WfMC Awards for Case Management: Features, Knowledge Workers, Systems
International Conference on Business Process Management (Sydney, 9. September 2018 - 14. Februar 2019)
DOI: 10.1007/978-3-030-11641-5
BibTeX: Download